Archive for februarie, 2017

Postul alimentar: beneficii, cazuistică, indicaţii terapeutice

ATENŢIE! Player-ul postului de radio Bio Eden Lyfe se deschide automat, la încărcarea paginii. Îl puteţi opri sau îi puteţi ajusta volumul, după preferinţe.


Emisiunea “Responsabilitate pentru Sănătate”, difuzată la Radio Bio Eden Lyfe România, luni 27 feb. 2017 a avut ca temă de dezbatere “Postul alimentar: beneficii, cazuistică, indicaţii terapeutice”.

O discuţie liberă, fără cenzură sau tabu-uri despre :
-un istoric al postului alimentar,
-beneficii şi indicaţii terapeutice,
-factorul psihospiritual şi transformările care apar după post,
-conexiuni cu domeniul religiei, filosofiei şi spiritualităţii tradiţionale.

Invitaţi: dl.MARIN ŞERBAN, terapeut psihospiritual, specialist biorezonanţă,
dl.GABRIEL ILĂŞOAIA, specialist tehnologii energoinformaţionale

Redactori:dl.Nicuşor Ploşniţă, nutriţionist
dl.Daniel Tărcuţă, ing.industrie alimentară




Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Noutăţi de la BIO EDEN LYFE ROMÂNIA

ATENŢIE! Player-ul postului de radio Bio Eden Lyfe se deschide automat, la încărcarea paginii. Îl puteţi opri sau îi puteţi ajusta volumul, după preferinţe.


Am implementat sistemul integrat de plaţi securizate, la cumpărăturile efectuate pe site-ul www.edenlyfe.ro , prin portalul www.euplatesc.ro .
Acest tutorial va explică modalitatea de accesare a acestui mod facil de plată.
Contact: +40.749.986.701
Produs de : DIO PRODUCTION STUDIO



Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

“Viciile şi dependenţele: Zahărul, cafeaua, alcoolul, tutunul etc.”

ATENŢIE! Player-ul postului de radio Bio Eden Lyfe se deschide automat, la încărcarea paginii. Îl puteţi opri sau îi puteţi ajusta volumul, după preferinţe.


Emisiunea are loc în fiecare luni, de la ora 20.00, online, live, si poate fi audiată în reluare de marţi până vineri, la aceeaşi oră, pe site-ul www.edenlyfe.ro , sponsorul acestui post de radio.
Invitaţii acestei ediţii, din 13 feb. 2017, au fost:
-dl.Marin Şerban, terapeut psiho-spiritual,
-dl.Gabriel Ilăşoaia, specialist tehnologii bioinformatice.

Tema emisiunii: “Viciile şi dependenţele: Zahărul, cafeaua, alcoolul, tutunul etc.”
Redactorul emisiunii: dl. Nicuşor Ploşniţă, nutriţionist, maseur şi reflexoterapeut.



Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Visul american şi înrobirea oamenilor

ATENŢIE! Player-ul postului de radio Bio Eden Lyfe se deschide automat, la încărcarea paginii. Îl puteti opri sau îi puteţi ajusta volumul, după preferinţe.





Tags : , , , , , , , , ,

Reprezentarea hidoasă, şocantă şi deformată a femeii în aşa-zisa artă modernă a lui Picasso

ATENŢIE! Player-ul postului de radio Bio Eden Lyfe se deschide automat, la încărcarea paginii. Îl puteti opri sau îi puteţi ajusta volumul, după preferinţe.

Lucrările de artă înglobează, într-o formă plastică, un cumul de sugestii vizuale şi simbolice care impresionează în mod profund fiinţa umană. Mesajul artistic pătrunde adesea adânc în subconştient, influenţând atât structura emoţională a omului, cât şi comportamentul său. În mod firesc, arta ar trebui să trezească în universul omului emoţii estetice înălţătoare şi purificatoare, care generează starea de catharsis menită să trezească sufletul şi să deschidă porţile inimii celor care contemplă opera artistică.

Din păcate însă, arta a ajuns astăzi o imagine fidelă a confuziei şi angoasei în care trăieşte omul modern. Trupul, în mod exclusiv, se află acum în centrul operei oricărui artist care se „respectă”. Sufletul însă, şi preocuparea pentru frumos, le sunt necunoscute aşa-zişilor artişti, întrecându-se să imortalizeze pe pânză emanaţii hidoase ce provin adesea din propriul lor subconştient. De ce în artă se promovează aşa-zisa estetică a urâtului? De ce un aşa-zis artist ca Picasso a devenit conducătorul unei pseudoşcoli de artă, care în realitate s-a dedicat distrugerii tradiţiei artei clasice europene, măcelărind imaginea plastică şi mânjind pe pânză tot felul de forme lipsite de sens? Răspunsul poate fi aflat în cel puţin una dintre aceste cauze: promovarea non-valorii pentru îndobitocirea oamenilor şi supralicitarea unor mâzgăleli banale pentru obţinerea unor câştiguri speculative. Se spune că pe unul dintre pereţii unui muzeu de artă modernă se afla expusă o anumită pânză ce conţinea o devălmășie de culori, care nu se constituiau însă într-o formă clară. Această lucrare a stârnit admiraţia vizitatorilor, evident snobi, pătrunşi de „mesajul plastic profund, ce evidenţia imaginaţia şi puterea de creaţie a autorului”. Până la urmă s-a dovedit că autorul era un cimpanzeu…

Există un banc semnificativ care îl are în prim-plan pe aşa-zisul mare maestru al artei moderne: „Picasso dă peste un hoţ în castelul pe care şi-l cumpărase. Se luptă cu el, dar hoţul scapă. Ca atare, merge la Secţia de Poliţie să depună o reclamaţie şi cei de acolo, aflând cine este, îi cer să facă portretul robot al pungaşului. Pe baza acestuia, Poliţia a arestat-o pe maica stareţă a mănăstirii învecinate, pe ministrul de finanţe, o maşină de spălat şi turnul Eiffel.”

Cine a fost, de fapt, Picasso?

Pablo Picasso este considerat, în mod aproape unanim, de criticii de artă drept cea mai importantă figură artistică a secolului al XX-lea. Numele lui este legat mai cu seamă de curentul modernist al cubismului, curent pe care l-a iniţiat împreună cu Georges Braque, între anii 1907-1914. Deşi este ridicat în slăvi pentru arta sa aşa-zis extraordinară, adevărul în ceea ce îl priveşte pe el şi lucrările lui plastice este unul mai puţin plăcut. Există deja destule voci care îl încadrează pe Picasso în ceea ce se numeşte „Estetica urâtului”.

Un călău ridicat în slăvi al trupurilor

Femeia, dragostea, carnea – alături de moarte, distrugere şi corupţia cărnii nu au încetat să îl bântuie pe Picasso, acest pseudoartist care, în mod ciudat, a scris paginile artei moderne. Biografii săi afirmă că atitudinea sa faţă de femei era plină de gelozie, cruzime, infidelitate, exigenţe şi cinism. Acest călău al trupurilor – cum este caracterizat Picasso – se dovedea adesea extrem de imprevizibil, trecând cu uşurinţă de la o extremă la alta: de la o ferocitate aparte la o aşa-zisă tandreţe, un soi de pseudo-adoraţie ce nu poate fi explicată raţional.

În picturile sale, ce-i reflectă fără îndoială felul de a fi, Picasso se înverşunează împotriva femeii, pe care o priveşte ca pe un instrument al plăcerii şi ca pe o sursă a păcatului, pentru ca apoi să-şi schimbe punctul de vedere, îngenunchind prefăcut umil, ca un inchizitor înduioşat de chinurile victimei sale. Evident, nu este cazul să ne lăsăm păcăliţi: este vorba doar de o aparenţă temporară, căci Picasso nu ezită să reia de nenumărate ori cursa între cele două extreme.

Pentru Picasso, nu sufletul este cel care vede şi simte, ci trupul, şi tot ceea ce acesta vede este poftă fizică. Pensula, creionul, uneltele sale de gravură au disecat, asemenea unui bisturiu, omul, reducându-l la dimensiunea unui biet animal fără suflet: fecioara inocentă devine femeia păcătoasă, instrument al tentaţiei şi al păcatului. Prin exprimarea sexualităţii sale morbide şi agresive, Picasso ilustrează abisalitatea fiinţei umane decăzute. De altfel, cea mai mare parte a lucrărilor sale se focalizează asupra unor teme de natură sexuală, cum ar fi: voyeurismul, prostituţia, impotenţa şi sado-masochismul.

De fapt, Picasso se manifesta astfel nu numai în artă, ci şi în viaţa de zi cu zi. Atitudinea sa faţă de femei era adeseori crudă şi lipsită de orice urmă de iubire. Unei amante, Francoise Gilot, i-a mărturisit că ar vrea mai degrabă să vadă o femeie moartă, decât o femeie fericită cu altul.
După Jung, Picasso a fost schizofrenic, iar alţi psihologi consideră că era psihopat şi monomaniac. Lui Alberto Giacometti i-a spus: „Nu suport niciun fel de critică din partea nimănui”. A fost auzit cum îşi spunea de unul singur, într-una: „Eu sunt Dumnezeu, eu sunt Dumnezeu!”.
Se considera pe sine o zeitate artistică, credea că dispune de dreptul nelimitat de a-i pedepsi pe cei din jurul său – familie, prieteni, admiratori. Obişnuia să spună: „Să fii nedrept este apanajul unui zeu”. Picturile sale ce reprezentau femei schimonosite sunt strâns legate de plăcerea pe care o resimţea chinuindu-le în realitate atât fizic, cât şi în alte moduri. Nu le abuza numai la mânie, ci şi cât se poate de deliberat.

Dora Maar, poate cea mai frumoasă şi mai talentată dintre amantele sale, a fost bătută de Picasso şi lăsată să zacă inconştientă pe podea. Altă amantă mărturisea că Picasso o lovea în cap. Lectura sa preferată, şi aproape singura, erau scrierile abjecte ale marchizului de Sade. Pe Marie-Thérése Walter, o altă amantă, pe care a sedus-o când aceasta avea 17 ani, a convins-o să-l citească pe Sade şi, mai târziu, a iniţiat-o în practici sadice.

Lui Picasso îi plăcea ideea de a domni ca un şeic peste haremul său şi preîntâmpina riscul conspiraţiilor de familie, asmuţind femeile care-l iubeau una contra celeilalte. Desfătarea sa era să-şi vadă victimele întorcându-şi furia una împotriva celeilalte, în loc să o îndrepte asupra lui. Provoca situaţii în care o amantă o înfrunta înfuriată pe alta în prezenţa lui şi apoi se rostogoleau amândouă pe podea, muşcându-se şi zgâriindu-se. Într-o astfel de împrejurare, Dora Maar şi Marie-Thérése Walter s-au luat la bătaie, în timp ce Picasso, care stârnise încăierarea, îşi vedea liniştit de pictat. Pânza la care lucra se numea Guernica, o mâzgăleală pe care ar putea-o face un copil de 8 ani…

Picasso se ipostazia adesea în Minotaur, fiinţă ce este în acelaşi timp om şi animal.
Departe de a cunoaşte starea de iubire şi de transfigurare, Picasso considera femeia drept o fiinţă condamnată să accepte sclavia cărnii, în timp ce, după mintea sa chinuită, elementele „secundare”, cum ar fi sufletul ei, sunt dedicate apriori copiilor, preoţilor şi casei. Pentru el, femeia era un obiect sexual menit să-i împlinească nevoile instinctuale. Mai mult decât atât, femeia duce, după Picasso, o luptă continuă cu bărbatul, care o chinuie pentru… a se apăra de ea!

În unele lucrări din anii 1930-1934, cum ar fi La Minotauromachie (1934), fiind într-o perioadă de exaltare sexuală, Picasso se identifică pe sine cu Minotaurul, omagiind suferinţa care provoacă dorinţele exacerbate şi poftele simţurilor nestăpânite. Înlocuirea matadorului – funcţie atribuită de obicei unui bărbat în coridă – cu o femeie, dovedeşte ambiguitatea modului său de împlinire sexuală. Amorul este pentru sărmanul Picasso o luptă continuă între bărbat şi femeie, luptă în care bărbatul triumfă întotdeauna, mai ales dacă femeia răspunde cu pasiune. El nu este ca ea, chipurile, prizonier al pornirilor, al instinctelor, ci este… suveran. El consideră în mod halucinant că trebuie să învingă femeia nu numai pentru a-şi demonstra virilitatea, ci mai ales pentru a-şi afirma puterea pe care el crede, într-un mod aberant, că o exercită asupra unor forţe obscure, demoniace, ce sălăşluiesc, chipurile, în femeie. Însă tot acest scenariu bolnav nu este complet: pântecele femeii, unde este creată şi unde se dezvoltă viaţa, este de asemenea receptacolul păcatului ivit din YONI-ul ei unde este localizată plăcerea, şi care este, în egală măsură, o peşteră ascunsă, învăluită în tenebre. Picasso o reprezintă înconjurată de umbre dense, în timp ce gura femeii este o cale către plăcere şi către moarte.

Picturile timpurii ale lui Picasso

Cu toate acestea, Picasso nu a pictat mereu la fel. Picturile sale timpurii dovedesc un anumit bun-simţ artistic. Cu toate acestea, unii critici afirmă că lipsa talentului a fost ceea ce l-a determinat pe Picasso să încerce să creeze un nou stil.
Una dintre primele scene pe care el le-a pictat după venirea în Paris, în 1900, reprezintă un bărbat şi o femeie îmbrăţişându-se pudic în Amanţi pe stradă – pastel şi pictură, iar în alta îmbrăţişându-se pasional în Îmbrăţişarea, care are drept cadru o cameră unde femeia este pe jumătate dezbrăcată. În aceste diferite versiuni ale unei teme care se repetă se simte influenţa pictorului Toulouse Lautrec. Femeia lui Picasso din acea perioadă a tinereţii sale pariziene este „cea care aduce bucuria” şi provine de la periferie ori de la balurile de societate, fiind reprezentată în numeroase pânze sau pasteluri, în diverse ipostaze.

O instinctualitate stranie, dezechilibrată, necontrolată şi bolnavă

Lui Picasso nu i-au lipsit niciodată femeile. Biografii săi spun că prima sa amantă, Fernande Olivier, îl iubea foarte mult. Era foarte frumoasă şi apetisantă, îi suplinea tendinţa de a căuta amoruri ocazionale şi viaţa în comun domolea nevoile lacomului. Fără îndoială, Fernande a avut un rol considerabil în viaţa sexuală a amantului său, ca şi în pictura sa, de altfel. O regăsim ca model în multe picturi aşa-zis moderne, care însă nu-i reflectă în niciun fel frumuseţea.

A doua sa soţie, Jacqueline Roque, care i-a servit drept model în peste 400 de portrete, afirma despre tablourile soţului său: „Dacă soţul meu ar întâlni vreodată pe stradă o femeie ca cele din picturile sale, ar leşina”.

Pictorul Salvador Dali a afirmat şi el, referindu-se la Picasso: „Sunt total diferit de Picasso, pentru că el nu se ocupă de frumuseţe, ci de urâţenie”.

Picasso afirma adesea că arta lui, cubuleţele pe care le vedem, de fapt, sunt cioburile unui întreg ce a existat cândva. Pentru el, arta e „distrugerea formei”. Într-adevăr, pentru a crea ceva nou, trebuie să distrugem ceea ce este vechi. Însă în arta lui Picasso, cioburile rămân împrăştiate, ele nu se recombină pentru a crea o nouă formă, mai bună.
Sculpturile sale, la rândul lor, scandalizează prin pretenţia de artă. Sudând între ele câteva tinichele, ţevi şi roţi dinţate, multe provenite dintr-o grămadă de fier vechi, Picasso încearcă mai degrabă să discrediteze arta meşteşugului şi să minimalizeze truda, fără de care arta plastică e de neconceput! Desigur, dintr-o şa de bicicletă şi un ghidon – care fac obiectul uneia dintre „operele” sale – nu-i trece oricui prin minte, alăturându-le, să adauge un cap de taur. Nu putem numi asta artă numai pentru că autorul o declară ca atare şi pentru că este cunoscut.

Sentimentul trăit de iubitorul de artă inteligent, lucid şi plin de bun-simţ care asistă la un astfel de spectacol ieftin este asemănător celui trăit de copilul din povestea Hainele cele noi ale împăratului de Hans Christian Andersen, care, sesizând ridicolul situaţiei, o apostrofează ca atare. Iată mărturia plină de bun-simţ a unui bărbat ce a vizitat Muzeul Picasso din Paris. „Am privit la ceilalţi vizitatori şi am fost mâhnit să-i văd cu câtă reculegere priveau pierduţi ghidonul ruginit şi șaua de bicicletă, care, ca-ntr-o glumă, încă şi mai bună glumă, dar de data asta nu a lui Picasso, ci a celor care custodesc moştenirea sa artistică, erau expuse sub un clopot de cristal protector, mai ceva ca Mona Lisa, la Luvru!… Doamne, mi-am zis, până unde poate merge prostia lumii?!

Pentru Picasso, femeia a fost şi a rămas doar simbolul păcatului

Amintirile din bordelul din Barcelona i-au inspirat lui Picasso tema, de mai multe ori refăcută, a lucrării Domnişoarele din Avignon, acţiune de distrugere fără precedent, urmare a unei succesiuni de nuduri desenate sau pictate, unde cuplurile de femei, având forme tăiate din topor, ale căror trăsături sunt desprinse parcă din filmele horror, îl preocupă pe pictor în mod particular. Reprezentarea femeii este deformată, denaturată, măcelărită, ciopârţită şi stâlcită în fel şi chip. Pentru a putea pătrunde în aşa-zisa „religie” cubistă atât de lăudată de „curtenii” artei moderne, femeia este defeminizată, dezarticulată şi contorsionată.

În vara anului 1906, Picasso se retrage cu amanta sa, Fernande Olivier, într-un sat numit Gosol, şi începe seria picturilor înfăţişând femei ce poartă mantila spaniolă, făcând aluzie la reticenţa societăţii spaniole în ceea ce priveşte prostituţia. Toate femeile din viaţa sa au servit ca modele ale păcatului. El îşi motiva „opera” afirmând nonşalant: „Mă servesc de lucruri doar după cum îmi dictează propriile pasiuni”.

Picasso a transpus pe pânză bogata şi perversa sa imaginaţie, mereu nedomolită, care, pe măsură ce sentimentele sale faţă de Olga, prima sa soţie, se vor diminua din ce în ce mai mult în fiecare zi, va urma calea impulsurilor sale sexuale, a dorinţelor, a eşecurilor şi a regretelor sale. Opera lui Picasso este seismograful omului visceral, ce este măcinat de crize organice dintre cele mai acute. Ele fac din femeie un monstru, imagine ce reflectă fără îndoială rezonanţa sa cu lumile demoniace. Adesea se încăpăţânează, cu o furie sadică, să schimonosească un trup unde nu vede altceva decât un abis, în care are o frică acută să nu cadă, căci Picasso consideră că femeia este cauza comportamentului său bizar faţă de ea.

Femeia-monstru, întâlnită adesea în opera sa începând din 1925 şi care va ocupa mai târziu un loc capital în desenele şi gravurile sale este, cel puţin la Picasso, o coborâre în infernurile care îl chinuie neîncetat. Formele crude, chiar sadice, pe care el le aşterne pe pânză, nu sunt altceva decât o chemare exacerbată care provine din aceste zone tenebroase, unde se simte, se pare, în elementul său. Arta convulsivă, disperată dovedeşte dorinţă şi răzbunare, lăcomie şi furie, repulsie şi revoltă.

Din păcate, criticii de artă contemporani, ce sunt aliniaţi în marea lor majoritate la curentul decadent ce a luat amploare în domeniul artei la începutul secolului al XX-lea, continuă să aducă elogii unor aşa-zişi artişti care pretind că mâzgălelile pe care le fac pe o bucată de pânză pot fi considerate drept opere de artă. Astăzi, tablouri precum cele ale lui Picasso se vând cu milioane de dolari, iar cele care reflectă cu adevărat frumosul sunt ignorate, pentru simplul motiv că nu sunt „moderne”. Hilaritatea unei astfel de situaţii este evidentă însă pentru acele fiinţe umane care rezonează cu binele, frumosul şi armonia, ele neputând fi păcălite, aşa cum nu a putut fi păcălit nici copilul din povestea lui Andersen, care a strigat cu voce tare: „Împăratul este gol!

Articol preluat din Programul Taberei yoghine de vacanţă Costineşti 2015, vol. 2, publicat de Editura Shambala, tipărit de Ganesha Publishing House.

Sursa: http://yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=11226


Tags : , , , , , , , , , , , , , , ,

“Factorul psihoemoţional-Cum ne influenţează emoţiile sănătatea?”

ATENŢIE! Player-ul postului de radio Bio Eden Lyfe se deschide automat, la încărcarea paginii. Îl puteti opri sau îi puteţi ajusta volumul, după preferinţe.


Emisiunea are loc în fiecare luni, de la ora 20.00, online, live, si poate fi audiată în reluare de marţi până vineri, la aceeaşi oră, pe site-ul www.edenlyfe.ro , sponsorul acestui post de radio.
Invitaţii acestei ediţii, din 13 feb. 2017, au fost:
-dl.Marin Şerban, terapeut psiho-spiritual,
-dl.Gabriel Ilăşoaia, specialist tehnologii bioinformatice.

Tema emisiunii: “Factorul psihoemoţional-Cum ne influenţează emoţiile sănătatea?”
Redactorul emisiunii: dl. Nicuşor Ploşniţă, nutriţionist, maseur şi reflexoterapeut.



Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Paralelă între pudra de roşcove (carob – K) şi cacao (C)

ATENŢIE! Player-ul postului de radio Bio Eden Lyfe se deschide automat, la încărcarea paginii. Îl puteţi opri sau îi puteţi ajusta volumul, după preferinţe.

Roșcova (Ceratonia siliqua)

  • •        Face parte din familia leguminoase, alături de membri notorii ai acestei clase (soia, fasole, linte, lupin, mazăre, bob). Copacul producător de păstăi poate ajunge și la 12-15 m înălțime
  • •          Crește spontan sau cultivată în țările din estul Mării Mediterane, lumea arabă, India, Brazilia și Argentina, dar și-n Republica Moldova, Croația și China
  • •          Este cunoscută și apreciată din cele mai vechi timpuri (cu mii de ani î.e.n.), fiind folosită drept aliment de bază și complet, de către cea mai săracă pătură socială, din cauza prețului său de cost extrem de scăzut. Câtă dragoste a arătat și prin acest fapt Dumnezeu săracilor omenirii pe parcursul istoriei, punându-le la dispoziție un aliment deosebit de sănătos !
  • •          Tradiția creștină o mai numește ”pâinea Sfântului Ioan Botezătorul”, dându-i astfel un loc de cinste printre alimente, dar fără nici o mențiune Biblică în acest sens
  • •        Este menționată însă în Biblie (Luca 15,16) în ”Pilda fiului risipitor” sau ”Pilda tatălui iubitor” (după alte traduceri)
  • •          În mod nejustificat, datorită unor reclame media extrem de agresive la cacao și mai ales la ciocolată a ajuns să fie efectiv uitată de către omul modern, spre dezastrul sănătății sale
  • •          E 410 sau ”guma caruba” este pudra de roșcove, un agent de îngroșare găsit în înghețate și produse de patiserie, 100% natural, sănătos și netoxic
  • •        Semințele din păstăile de roșcove au întotdeauna aceeași greutate (0,18 g), fiind denumite ”karat”, după unitatea de măsură (apropiată) a diamantelor (0,2 g). Nu sunt indicate însă consumului.
  • •        Sinonime : pudră de roșcove, ceratonia, carob

Cacaoa (Theobroma cacao)

  • •          Arborele de cacao aparține familiei Malvacee, crește la o înălțime de 4-5 m, fiind răspândit mai ales în țările Americii Latine. Coasta de Fildeș, Ghana, Indonezia, Nigeria, fiind cei mai mari producători mondiali de cacao;
  • •          Aztecii au folosit boabele de cacao drept monedă. Au fost descoperite boabe de cacao cu o vechime datată 1.100 î.e.n.
  • •          Datorită unor reclame extrem de agresive, consumul de ciocolată a crescut continuu, segmentul de piață vizat fiind cel al copiilor, iar perioada vizată fiind cea a Sărbătorilor / aniversărilor de orice fel;
  • •          Datorită faptului că cea mai mare parte din pudra de cacao este transformată în ciocolată, nu este deloc greșit să punem în continuare semn de egalitate cacao = ciocolată;
  • •          Ciocolata este un aliment derivat din semințele Arborelui de cacao, răspândit și intens consumat în întreaga lume. E un preparat pe bază de un de cacao (partea grasă a semințelor de cacao), cu adaos de pudră de semințe de cacao, zahăr, cât și alte ingrediente facultative : lapte, zer, migdale, nuci, lecitină proprie sau / și din soia, cât și alte arome mai mult sau mai puțin sănătoase;
  • •          ”Ciocolata albă” este un produs obținut din unt de cacao, lapte sau produse pe bază de lapte și care conține < 20% unt de cacao și 14% substanță uscată lactată, dar fără a avea pudră de cacao;
  • •          Reprezintă una dintre puținele surse cunoscute de lecitină (0,3%) alături de soia și gălbenușul de ou;
  • •          De cele mai multe ori când veți citi în diapozitivele următoare cuvântul ”CACAO”, gândiți-vă la sinonimul ”CIOCOLATĂ”, deoarece > 98% din producția de cacao este transformată în ciocolată;
  • 1.K. Poate fi obţinută o pulbere cu un grad maxim de puritate, rezultată din măcinarea tecilor ;
  • C. NU poate fi purificată 100%. Astfel că ea mai conţine în anumite limite peri, elitre şi fecale de animale ;
  • 2.K. Proteină completă (4-8%), Glucide (43-52%), Lipide (0,65%), Fibre (39%), 222 kcal%, Na 35 mg%, K 827 mg%, Fe 3-13 mg%, Mg 54 mg% ;
  • C. Proteine (20-23%), Glucide (11,5%), Lipide (22-26%), cu predominenţa acidului palmitic (saturat), Fibre (8-10%), 355 kcal%, Mg (100-520 mg%), Poate conţine Pb, Ni şi Sn (câteva mg%) ;
  • 3.K. Induce BAZICITATE în organism, fiind un aliment alcalin, care NU stimuleză aciditatea gastrică ;
  • C. În stare pură induce ACIDITATE în corp + stimuleaza aciditatea gastrică acidă, atât prin bazele xantice conţinute (dar mai ales prin cafeină), cât şi prin Histamina conţinută şi/sau indusă. Conţine şi acizi organici în stare liberă ;
  • 4.K. Are un nivel antioxidant ENORM (91.500 unităţi ORAC / 100 g produs), cu >10-15% peste cel al pudrei de cacao şi care nu-i scade prin prelucrare ;
  • C. Are un nivel antioxidant ceva mai redus, dar totuşi foarte înalt (80.933 unităţi ORAC / 100 g produs), nivel care-i scade în urma prelucrării prin prăjire şi fermentare ;
  • 5.K. NU trebuie să-i adaugăm îndulcitori pentru a-i da un gust bun. Dispune de zaharuri proprii, similare celor din fructe, având un gust discret dulceag şi plăcut. NU conţine gluten şi nici lactoză ! ;
  • C. Trebuie adăugat zahăr +/- îndulcitori +/- derivate lactate (zer), deoarece are un gust nativ amar intens ;
  • 6.K. Index glicemic : 15 (foarte mic) ;
  • C. 20 (mic) ;
  • 7.K. NU conţine purine ;
  • C. Conţine purine ;
  • 8.K. Nu conţine acid oxalic, ci doar cantităţi mici de AG omega 3 şi omega 9, cu importante efecte sanogenetice ;
  • C. Conţine acid oxalic, dar şi malic, tartric, acetic, caprilic, caprinic şi valerianic, motiv pentru care i se introduc cantităţi importante de K2CO3 (2-3%) ca şi corector de aciditate ;
  • 9.K. Reprezintă o SURSĂ IMPORTANTĂ de Calciu din mai multe motive : are mult Calciu (348 mg%) şi puţin Fosfor (79 mg%), mult peste raportul minim necesar pentru absorbţia metalului (Ca / P > 1,7) ; NU conţine baze xantice ; este un aliment BAZIC ;
  • C. Este un ELIMINATOR MAJOR de Calciu din mai multe motive : are puţin Calciu (51 mg%) şi enorm de mult Fosfor (685 mg%), mult sub raportul minim necesar pentru absorbţia metalului (Ca / P > 1,7) ; conţine teobromină, cafeină şi teofilină, 3 baze xantice, fiecare dintre ele fiind substanţe puternic eliminatoare de Calciu (în special primele două) ; este un aliment ACID ;
  • 10.K. Este hipo-alergizant, putând fi consumat în siguranţă de către persoanele care au astm bronşic (chiar conţine o substanţă cu proprietăţi anti-astmatice), boli alergice sau auto-imune, dar şi cancer. Are şi proprietăţi expectorante ;
  • C. HIPER-alergizantă, fiind unul dintre inductorii redutabili de Histamină + conţine cantităţi semnificative de Nichel. Persoanele alergice (dar şi astmaticii sau cei cu boli auto-imune) ar fi bine să se abţină de la consumul de cacao şi derivate ;
  • 11.K. Conţine pectine care se opun BRGE (bolii de reflux gastro-esofagiene) ;
  • C. Conţine baze xantice care determină BRGE ;
  • 12.K. Inhibă dezvoltarea bacteriilor intestinale patogene (mai ales E. coli) şi restabileşte un peristaltism normal, prin continutul de tanin, acid galic şi pectine. Acidul galic mai acţionează şi ca analgezic, anti- alergic, -bacterian, -viral şi AO ;
  • C. Stimulează dezvoltarea bacteriilor intestinale patogene, deoarece prin conţinutul de Histamină şi prin inducţia producerii acesteia datorită impurităţilor conţinute, apar mucozităţi intestinale, mediu propice dezvoltării acestora. Accelerează tranzitul intestinal prin Histamină şi bazele xantice conţinute, putând determina diarei şi afectarea digestiei şi absorbţiei nutrienţilor (mai ales la copii). Stimulează formarea de mucozităţi nazale, dar şi bronşice, favorizând astmul bronşic, rinitele alergice, dar şi infecţiile acute / cronice de căi respiratorii ;
  • 13.K. NU are efect excitant şi nici iritant. Crește toleranţa gastrică şi pentru alte alimente, ajută digestia, se opune balonărilor şi diareii ;
  • C. Prezintă un important efect excitant, iritant mai ales prin cafeina conţinută (0,1-0,5%), dar şi prin teobromină (1-2,4%) şi teofilină ;
  • 14.K. NU dă dependenţă prin gust ;
  • C. Dă dependenţă prin gustul său ”dres” cu îndulcitori, dar mai ales prin conţinutul de serotonină, dopamină, anadamidă, feniletilamină (AEP) şi prin stimularea producerii de către creier a substanţelor de tip endorfinic. Unele studii par să confirme că un consum frecvent de ciocolată poate să conducă la o formă particulară de dependenţă, denumită prin analogie cu alcoolismul… ”ciocolismul”. Alte studii arată că ciocolata ar avea o influenţă pozitivă asupra dispoziţiei fiinţei umane, crește dorinţa sexuală, fapt susţinut şi de către… Giacomo Casanova ;
  • 15.K. Scade nivelul colesterolului sangvin şi pe cel al LDL-C (studiu german). Alături de Spirulină reprezintă singure alimente de origine vegetală care conţin colesterol, dar într-o cantitate infimă (3 mg%) şi complet neglijabilă ;
  • C. Următoarele sunt valabile pentru cacaoa degresată ! Reduce nivelul colesterolului sangvin, crește HDL-C, scade LDL-C ; Amplifică sinteza NO vascular, un puternic vaso-dilatator ; are şi efect anti-trombotic. (Cardiologii elveţieni (oare întâmplător ?) şi americani numesc ciocolata amăruie cu 70 % cacao, drept „aspirina dulce”, ce ar scădea în opinia lor afecţiunile cardiace şi incidenţa trombozelor) …însă cacaoa ne-degresată… încărcată cu AG saturaţi, NU poate avea efectele de mai sus ! ;
  • 16.K. Prezintă şi efect de fito-estrogen, prin cantitatea mare de lignani pe care-i conţine ;
  • C. Conţine tiramină şi triptamină (ca şi produsele lactate), responsabile adesea de migrene cumplite la unii consumatori. Pentru a obţine ciocolata bună şi cremoasă i se adaugă cantităţi importante de ulei omega 6, crescându-i astfel semnificativ nivelul caloric şi efectul pro-inflamator. Poate cauza acnee rebelă, fenomen agravat prin adăugarea de lactate, zahăr, dar şi prin teobromina conţinută ;
  • 17.K. Prin consumul cronic (cu cât mai mult, cu atât mai BINE !) SĂNĂTATEA are numai de câştigat ;
  • C. Prin consumul cronic (cu cât mai mult, cu atât mai RĂU !) SĂNĂTATEA are numai de pierdut : alterarea imunităţii, carii dentare, dependenţă, obezitate, boli cronice şi degenerative, boli alergice, retenţie hidro-salină etc.

Sursa: http://drcalinmarginean.blogspot.ro/2011/06/paralela-intre-pudra-de-roscove-carob-k.html


Tags : , , , , , , , , , , , , , ,

Hrana din spitale și orele de nutriție din facultățile de medicină: înțelegeți legătura?

ATENŢIE! Player-ul postului de radio Bio Eden Lyfe se deschide automat, la încarcărea paginii. Îl puteţi opri sau îi puteţi ajusta volumul, după preferinţe.

Câteva cercetări revelatoare care au analizat obiceiurile alimentare ale personalului din spitalul National Health Service din Scoția au dat la iveală faptul că într-o zi obișnuită medicii și asistenții medicali reușesc să consume doar două dintre cele cinci porții de fructe și legume recomandate. Acest studiu, desfășurat de organizația de voluntariat și caritate Royal Voluntary Service, a mai descoperit și că 29% din personalul spitalului mănâncă o singură porție de vegetale zilnic, în timp ce 41% nu consumă deloc. În afara faptului că chiar și cinci porții de fructe și legume zilnic asigură un nivel insuficient al elementelor nutritive pentru sănătate preventivă optimă, descoperirile ilustrează clar motivul pentru care o reformă a sistemelor de asistență medicală pornită de la bază este esențială.

Food image: By U2em (Own work) [CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons – Collage: Dr. Rath Health Foundation

Dacă analizăm cât de puțină instruire în nutriție se oferă în majoritatea facultăților de medicină și a școlilor pentru asistenți medicali în zilele noastre, obiceiurile alimentare precare ale medicilor și asistenților care absolvă aceste unități de învățământ nu sunt deloc surprinzătoare. Un studiu academic publicat în 2010 a descoperit că studenții la medicină din SUA au în medie 19,6 ore de nutriție în 4 ani de instruire. Adică mai puțin de 1% din orele lor de învățământ. Și mai îngrijorător este faptul că dintre cele 109 unități de învățământ medical care au luat parte la acest studiu academic, 4 ofereau instruire în nutriție doar ca materie opțională, iar una nu oferea deloc instruire în acest domeniu și nici nu a putut oferi un răspuns la întrebare.

Majoritatea hranei din spitale frizează neglijența medicală

TU ai mânca asta?

Image: By Siobhan from Upstate New York (Day three — Hospital food) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons

Având în vedere rolul extrem de minor pe care nutriția îl joacă în învățământul medical modern, nu este o coincidență faptul că hrana servită pacienților din spitale tinde să fie ternă și deloc apetisantă. Deloc neglijabil este faptul că, departe de a fi cauzată de lipsa de fonduri cum se pretinde adesea, criza globală a asistenței medicale în continuă creștere este de fapt consecința faptului că pacienții primesc supradoze de medicamente toxice în timp ce nevoile lor nutriționale sunt tratate cu o indiferență vecină cu neglijența medicală.

Dar în timp ce bucătăria hrănitoare este o raritate în spitalele moderne, din păcate nu este și cazul mâncării de tip ”junk food”. Revelator în acest sens este un studiu publicat în 2006 în SUA care a urmărit spitalele de copii și a descoperit că 59 din cele 200 aveau în incinta lor restaurante fast-food. Mai mult, într-un studiu care a inclus părinții, prezența restaurantului McDonalds în spitalul pentru copii a fost asociată cu creșterea vânzărilor de produse de la acest restanrant, cu bănuiala că McDonalds Corporation susținea financiar spitalul și – poate cel mai grăitor dintre toate – cu o apreciere în creștere cum că produsele McDonalds ar fi sănătoase.

Să facem sănătatea naturală preventivă un drept al omului

După cum a spus Dr. Rath în Declarația de la Barletta, o stare bună de sănătate a oamenilor din întreaga lume nu poate fi asigurată de sistemul de medicină intervențională care tratează bolile atunci când ele se manifestă. Dimpotrivă, scopul nostru trebuie să fie mutarea focusului în asistența medicală de la intervenție la prevenire – adică spre sesizarea și corectarea disfuncțiilor corpului înainte ca bolile să se manifeste. Medicina celulară și nutrițională sunt esențiale pentru acest scop și de asemenea este necesară reforma programei de învățământ medical.

Ca un pas mic dar promițător în direcția corectă, Royal Voluntary Service este în curs de transformare a cafenelelor și magazinelor din spitale în spații de comercializare a hranei sănătoase. Și cine știe, poate că dacă obiceiurile alimentare ale medicilor și asistenților se îmbunătățesc, poate că vor începe să fie mai interesați și de starea nutrițională a pacienților?

Sursa: http://www4ro.dr-rath-foundation.org/news/hrana-din-spitale-si-orele-de-nutritie-din-facultatile-de-medicina.html



Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Trezirea din hibernare: detoxifierea după sezonul rece

ATENTIE! Player-ul postului de radio Bio Eden Lyfe se deschide automat, la incarcărea paginii. Îl puteti opri sau îi puteţi ajusta volumul, după preferinţe.


Emisiunea din 6 februarie 2017 a avut ca invitaţi doi distinşi terapeuţi: dl.Gabriel Ilăşoaia, specialist în tehnologii bio-informatice şi dl.Marin Şerban, terapeut psiho-spiritual.

  • Tema emisiunii: “Trezirea din hibernare: detoxifierea după sezonul rece.”

O discuţie liberă, fără cenzură sau tabu-uri despre :

  • -sezonul rece şi tradiţii nesanătoase la români,
  • -acidoza – factor de degradare şi boală,
  • -alimente procesate şi/sau preparate vs. alimente proaspete,
  • -metode practice de detoxifiere prin alimentaţie şi suplimente nutritive,
  • -cazuistică.

PARTEA 1 din 2

PARTEA A 2 A DIN 2

—>Pentru a audia acest post de RADIO, click pe linkul corespunzător player-ului pe care îl aveţi, descarcaţi un fişier de 1 kb (.pls , .asx, .ram, .qtl) , cu care ulterior veţi deschide player-ul din dispozitivul dv. şi veţi audia postul de Radio:
### pe * Winamp, iTunes la adresa:
http://uk5.listen2myradio.com:2199/tunein/dhvqjqjy.pls
### pe * Windows Media Player, VLC la adresa:
http://uk5.listen2myradio.com:2199/tunein/dhvqjqjy.asx
### pe * Real Player la adresa:
http://uk5.listen2myradio.com:2199/tunein/dhvqjqjy.ram
### pe * QuickTime la adresa:
http://uk5.listen2myradio.com:2199/tunein/dhvqjqjy.qtl
### pe * Web Proxy la adresa:
http://109.169.26.216/stream/dhvqjqjy.pls?mp=/stream
CONTACT: 0721.259.276 // 0747.128.077 // 0766.340.035
Procesare audio-video: DIO PRODUCTION STUDIO


Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Politica nevazută a masoneriei…


Câteva din principiile după care se ghidează francmasonii şi pe care le aplică în societatea în care trăiesc, iar dacă deţin şi anumite pârghii sociale, succesul lor este garantat. Iar naţiunile privesc în cu totul alte direcţii, identificând numai simptomele bolii, nu şi cauzele sale: societăţile secrete masonice, care vin sub diferite “măşti” prietenoase.

  • 1. Aurul este o putere irezistibilă. Mânuit de experţi va fi totdeauna cel mai util instrument pentru cei care îl au şi obiectul invidiei celor care nu-l au. Cu aur poţi cumpăra cele mai nestăpânite conştiinţe, poţi fixa valoarea tuturor lucrurilor, preţul tuturor produselor, poţi finanţa împrumuturi către state şi apoi ai statele la dispoziţie.
  • 2. Deja principalele bănci, bursele întregii lumi, creditele tuturor guvernelor sunt în mâinile noastre.
  • 3. Cealaltă mare forţă este presa; repetând fără încetare anumite idei, presa reuşeşte ca în cele din urmă să le impună de parcă ar fi fapte reale. Televiziunea, arta, învăţământul, toate aflate în mâinile noastre ne aduc servicii asemănătoare ajutându-ne să inoculăm în mintea oamenilor ceea ce noi dorim.
  • 4. Lăudând într-una democraţia, îi vom diviza pe creştini în partide politice, le vom distruge unitatea naţională, vom semăna peste tot discordie. Reduşi la neputinţă, se vor prosterna în faţa LEGII BĂNCILOR NOASTRE.
  • 5. Îi vom împinge pe creştini la război, exploatând mândria şi prostia lor, iar noi vom trage profite. Se vor masacra reciproc şi vor face loc unde să ne pună oamenii noştri.
  • 6. Moşia totdeauna a însemnat influenţă şi putere. Vom fărâmiţa marile domenii teritoriale în numele dreptăţii sociale şi al fraternităţii. Vom împărţi fragmentele la ţărani, care le doresc din tot sufletul, şi care curând ne vor fi datornici, ca urmare a costului de producţie. Capitalul nostru ne va face stăpânii lor. Atunci noi vom deveni marii latifundiari şi stăpânirea asupra pământului ne va consolida puterea.
  • 7. Cu aur şi linguşeli vom câştiga proletariatul care se va angaja singur să distrugă capitalismul creştin. Le vom promite muncitorilor salarii pe care nici nu le-au visat, dar vom ridica şi preţul celor necesare pentru trai, astfel încât profitul nostru va fi şi mai mare. Astfel vom pregăti revoluţii pe care le vor face creştinii inconştienţi şi ale căror fructe le vom culege noi.
  • 8. Vom ataca şi le vom batjocori preoţii, făcându-i ridicoli, apoi odioşi, distrugându-le religia şi atunci vom fi stăpâni pe sufletul lor.
  • 9. Monopolizând învăţământul, vom avea în mâna noastră mijlocul prin care vom forma minţile copiilor după cum ne convine nouă.
  • 10. Umflaţi de ambiţie şi vanitate, conducătorii politici se înconjoară cu lux şi armate. Le vom pune la dispoziţie toţi banii de care are nevoie nebunia lor, şi astfel îi vom conduce de căpăstru.
  • 11. Nevoia zilnică de pâine îi va face pe oameni să tacă; prin diferitele concursuri de Loto, sport, artă, frumuseţe etc., adormiţi şi hipnotizaţi de cuvântul magic progres, aceştia vor fi astfel distraşi şi îndepărtaţi de la problemele grave lăuntrice sau politice consumându-şi zi de zi în mod haotic şi inutil un imens şi preţios capital de energie psihomentală pe care îl vor investi, spre exemplu, în frenezia unui steril meci de fotbal.
  • 12. Baroul trebuie să fie demoralizat, instituţiile publice trebuiesc compromise, iar spionajul şi turnătoria trebuie să fie cultivate în mod sistematic.
  • 13. Prestigiul persoanelor publice care sunt orientate în mod benefic şi divin trebuie să fie în mod sistematic desfiinţat ca şi propria lor fiinţă prin atentate, calomnii, denigrare sau folosind alte căi ascunse.
  • 14. Crizele economice mondiale sunt în mod intenţionat întreţinute de către mişcarea Sionistă cu scopul de a retrage banii din circulaţie, determinând astfel guvernele să facă împrumuturi externe uriaşe cu dobânzi mari pentru a fi pe deplin la discreţia elitei Sioniste.



Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , ,